Esment Escola Professional participa en el primer Congrés de Formació Professional de les Illes

30 Ene 2023 | Noticias

Esment Escola Professional va participar en el primer Congrés de Formació Professional que s’organitza a les Illes i que va reunir aquest cap de setmana a Inca a més de 500 professionals de l’àmbit educatiu. El Congrés va tenir com a objectiu promoure la reflexió sobre el present i el futur de l’FP i donar a conèixer les propostes formatives dels centres que imparteixen actualment aquest tipus de formació a Balears.

En el cas d’Esment Escola Professional, es van presentar els Programes de Qualificació Inicial Específica (PQIE) que el centre ofereix actualment en l’àmbit de la restauració i la reprografia per a joves d’entre 16 a 21 anys que no tinguin la titulació de l’ESO. Des d’Escola, aquestes formacions s’imparteixen a través de metodologies pràctiques que afavoreixen el model d’aprendre-fent, i inclouen una planificació i avaluació de competències de cada persona i un acompanyament i tutorització amb professionals especialitzats en servei de suports. Per a més informació podeu contactar amb el servei d’Orientació d’Escola a través de la web www.esmentescola.es

El congrés va estar presidit per la ministra d’Educació i Formació Professional, Pilar Alegría, la presidenta del Govern, Francina Armengol, el conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, el president del Parlament, Vicenç Thomàs, el batle d’Inca, Virgilio Moreno, i la delegada del Govern de les Illes Balears, Aina Calvo, entre altres representants institucionals.

Durant els dos dies que ha durat el congrés s’ha organitzat ponències, tallers i activitats, a més de dues taules rodones en que es varen tractar temes tan actuals com els reptes de la formació professional, el II Pla Integral de Formació Professional o la importància de l’orientació.