El conseller de Drets Socials de la Generalitat visita Esment Escola Professional per conèixer la formació dual

12 Ene 2023 | Noticias

El conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano, va visitar Esment Escola Professional per conèixer les instal·lacions i els serveis que ofereix aquest centre de formació i d’inserció laboral, pioner a tot l’Estat en adaptar la metodologia de Formació Dual a les necessitats de les persones.

El conseller va visitar les aules de formació, l’obrador on s’elaboren el pa i dolços que l’entitat ofereix en els seus restaurants, i el cafè-restaurant d’Escola, obert a tot el públic i on treballa i es forma l’alumnat. Campuzano es va interessar per la metodologia de Formació Dual que imparteix el centre des del 2015 i que es basa en un model d’aprendre fent en el que els joves combinen, des del primer dia, la formació amb l’activitat laboral retribuïda en una empresa. Tot i que el centre està especialitzat en formacions de l’àmbit de la restauració i constitueix un referent per a persones amb necessitats de suport, actualment també ofereix cursos especialitzats dirigits a professionals, persones desocupades majors de 30 anys o joves interessats en formacions de l’àmbit tecnològic.