25 joves inicien la seva formació com a tècnics socioeducatius

8 Nov 2021 | Noticias

Treballar en l’àmbit social per fomentar canvis o activitats que aportin un major benestar i qualitat de vida a les persones. Aquest és l’objectiu que tenen present els 25 joves que avui inicien el nou curs de formació Socioeducativa a Esment Escola Professional, i que suposa la segona promoció d’aquesta especialitat.

Es tracta d’un certificat de professionalitat de nivell tres, que té una durada d’un any i que segueix la metodologia de Formació Dual que s’aplica en el centre de forma gratuïta. Un itinerari formatiu que combina l’aprenentatge a l’aula, amb la pràctica en entorns reals de treball. Una metodologia que permetrà als alumnes poder aplicar els seus coneixements en àmbits com el del servei ocupacional, l’àrea d’habitatges, la infància, les cases de majors o els centres de dia.

Durant aquest curs, els alumnes rebran la més completa i actual formació necessària per a poder desenvolupar el seu futur professional en aquest àmbit, combinant la part teòrica, a Escola, amb 1.280 hores de pràctiques reals en els centres Esment. Gràcies a aquest tipus d’ensenyament, els participants coneixeran de primera mà les necessitats actuals i futures del sector dedicat a les persones amb necessitats de suport, la qual cosa els permetrà acabar els seus estudis amb un alt nivell de coneixements i facilitarà la seva entrada en el mercat laboral.

En aquesta segona promoció es confia que els resultats siguin tan satisfactoris com en el curs anterior, quan més del 90% dels alumnes van trobar feina en entitats del tercer sector. És el cas de Marga Bennassar, que després de realitzar aquesta formació, és tecnica socioeducativa i ha començat a dirigir tallers ocupacionals a diferents centres d’Esment. Actualment ho fa al centre Bosc i, com ella mateixa explica, «és una de les feines més gratificants que hi ha perquè et dediques a fomentar l’autonomia de les persones i la resposta que reps per part seva és immensa. Els resultats són un orgull per a tots.»

socioeducatiu 2promo5   socieducatiu1 socieducatiu2     socieducatiu3